Foodbook #2, czyli mój przykładowy dzienny jadłospis

Po dłużej przerwie, wracam z kolejnym foodbookiem. Ja sama lubię podglądać, co jadają blogerzy i vlogerzy, dlatego pomyślałam sobie, że od czasu do czasu, wrzucę swój dzienny jadłospis. Tutaj znajdziecie poprzedni wpis z tej kategorii.

Śniadanie

Będę mało oryginalna, bo niezmiennie od wielu miesięcy jest to owsianka na wodzie (mam małego owsiankożercę w domu). Ja robię tzw. scottish porridge wg Jamie’go Olivera, czyli szklanka płatków owsianych górskich gotowana w 3 szklankach wody. Pod koniec gotowania dodaję rozgniecionego banana. Jadamy ją z sezonowymi owocami i masłem orzechowym.

[gap height=”25″ /]

IMG_5730

[gap height=”25″ /]

Drugie śniadanie

Tosty na świetnym chlebie żytnim pieczonym na zakwasie z nasionami chia, bez dodatku mąki pszennej. Kupuję w pobliskiej piekarni (BJB z Puszczykowa- to informacja dla osób z Poznania- koniecznie go spróbujcie). Chleb z poprzedniego dnia podpiekam na patelni na odrobinie oliwy. Na wierzch kładę rozgniecione awokado skropione cytryną, z pieprzem i solą himalajską. Na kanapkę kładę pomidora pokrojonego w kostkę (wcześniej obieram ze skórki) oraz szczypiorkiem.

[gap height=”25″ /]

IMG_5945

[gap height=”25″ /]

Obiad

[gap height=”25″ /]

IMG_5355

[gap height=”25″ /]

Na obiad tego dnia miałam burgery z soczewicy. Ostatnio robię je wg poniższego przepisu:

Składniki:

  • 1 szklanka suchej soczewicy
  • pół czerwonej papryki, pokrojonej w b. drobną kosteczkę
  • 1 mała szalotka, pokrojona w b. drobną kosteczkę
  • 2- 3 suszone pomidory, posiekane
  • garść natki pietruszki,  drobno posiekana
  • sól, pieprz
  • 1 łyżeczka pasty harissa, jeśli lubimy pikantne
  • prażony sezam
  1. soczewicę gotujemy wg instrukcji podanej na opakowaniu, zostawiamy do ostygnięcia.
  2. rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.
  3. szalotkę podsmażamy z papryką.
  4. soczewicę rozdrabniamy blenderem ręcznym do uzyskania gładkiej masy.
  5. do powstałej masy dodajemy suszone pomidory, podsmażoną szalotkę i paprykę, natkę pietruszki, sól, pieprz oraz harissę.
  6. zwilżonymi dłońmi formujemy kształtne burgery i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Każdy z nich posypujemy prażonym sezamem.
  7. pieczemy ok. 30 minut lub do czasu aż staną się złociste.

Ja swoje burgery podałam z zielonymi szparagami i domowym pesto pietruszkowym.

[gap height=”25″ /]

IMG_5344

[gap height=”25″ /]

Kolacja

To mój posiłek potreningowy. Wrzuciłam do miski właściwie to, co miałam w lodówce. Znalazł się w niej ryż, który został z poprzedniego dnia. Posypałam go pestkami i natką pietruszki. Ponadto w misce znalazła się sałata rzymska z pomidorkami i ogórkiem (chrzanić to, że nie powinno się łączyć ogórka z pomidorem- ja lubię ten duet), posypana sezamem, sałatka z pomidora i ogórków kiszonych oraz tuńczyk.

[gap height=”25″ /]

IMG_5943

[gap height=”25″ /]

Przekąska

Wafle z kaszy jaglanej z qinoa- całkiem dobre, choć wolę kukurydziane z kaszą jaglaną i pieprzem ;)

[gap height=”25″ /]

IMG_5867

Share :
You may also like
Wiosenny przegląd stanu zdrowia
Dieta - Pielęgnacja
Zdrowy styl życia? To proste!
Dieta - Lifestyle - Running