Foodbook #2, czyli mój przykładowy dzienny jadłospis

FotorCreated
 

Po dłużej przerwie, wracam z kolejnym foodbookiem. Ja sama lubię podglądać, co jadają blogerzy i vlogerzy, dlatego pomyślałam sobie, że od czasu do czasu, wrzucę swój dzienny jadłospis. Tutaj znajdziecie poprzedni wpis z tej kategorii.

Śniadanie

Będę mało oryginalna, bo niezmiennie od wielu miesięcy jest to owsianka na wodzie (mam małego owsiankożercę w domu). Ja robię tzw. scottish porridge wg Jamie’go Olivera, czyli szklanka płatków owsianych górskich gotowana w 3 szklankach wody. Pod koniec gotowania dodaję rozgniecionego banana. Jadamy ją z sezonowymi owocami i masłem orzechowym.

 

IMG_5730

 

Drugie śniadanie

Tosty na świetnym chlebie żytnim pieczonym na zakwasie z nasionami chia, bez dodatku mąki pszennej. Kupuję w pobliskiej piekarni (BJB z Puszczykowa- to informacja dla osób z Poznania- koniecznie go spróbujcie). Chleb z poprzedniego dnia podpiekam na patelni na odrobinie oliwy. Na wierzch kładę rozgniecione awokado skropione cytryną, z pieprzem i solą himalajską. Na kanapkę kładę pomidora pokrojonego w kostkę (wcześniej obieram ze skórki) oraz szczypiorkiem.

 

IMG_5945

 

Obiad

 

IMG_5355

 

Na obiad tego dnia miałam burgery z soczewicy. Ostatnio robię je wg poniższego przepisu:

Składniki:

  • 1 szklanka suchej soczewicy
  • pół czerwonej papryki, pokrojonej w b. drobną kosteczkę
  • 1 mała szalotka, pokrojona w b. drobną kosteczkę
  • 2- 3 suszone pomidory, posiekane
  • garść natki pietruszki,  drobno posiekana
  • sól, pieprz
  • 1 łyżeczka pasty harissa, jeśli lubimy pikantne
  • prażony sezam
  1. soczewicę gotujemy wg instrukcji podanej na opakowaniu, zostawiamy do ostygnięcia.
  2. rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.
  3. szalotkę podsmażamy z papryką.
  4. soczewicę rozdrabniamy blenderem ręcznym do uzyskania gładkiej masy.
  5. do powstałej masy dodajemy suszone pomidory, podsmażoną szalotkę i paprykę, natkę pietruszki, sól, pieprz oraz harissę.
  6. zwilżonymi dłońmi formujemy kształtne burgery i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Każdy z nich posypujemy prażonym sezamem.
  7. pieczemy ok. 30 minut lub do czasu aż staną się złociste.

Ja swoje burgery podałam z zielonymi szparagami i domowym pesto pietruszkowym.

 

IMG_5344

 

Kolacja

To mój posiłek potreningowy. Wrzuciłam do miski właściwie to, co miałam w lodówce. Znalazł się w niej ryż, który został z poprzedniego dnia. Posypałam go pestkami i natką pietruszki. Ponadto w misce znalazła się sałata rzymska z pomidorkami i ogórkiem (chrzanić to, że nie powinno się łączyć ogórka z pomidorem- ja lubię ten duet), posypana sezamem, sałatka z pomidora i ogórków kiszonych oraz tuńczyk.

 

IMG_5943

 

Przekąska

Wafle z kaszy jaglanej z qinoa- całkiem dobre, choć wolę kukurydziane z kaszą jaglaną i pieprzem ;)

 

IMG_5867

 

Your browser is out of date. It has security vulnerabilities and may not display all features on this site and other sites.

Please update your browser using one of modern browsers (Google Chrome, Opera, Firefox, IE 10).

X